Monday, August 17, 2009

Kilauan emas yang hilang




Antara catatan di dalam blog arwah :

"Aku adalah pengejar syurga akhirat,bagiku dunia ini adalah tempat mempersiapkan segala sesuatu untuk meraih syurga akhirat;aku yakin bahawa syurga akhirat tidak akan pernah dapat aku raih kecuali aku boleh menikmati syurga dunia terlebih dahulu.Maka rumah dan keluargaku adalah syurga dunia paling indah buatku. Tempat kerja syurga dunia harianku. Tetangga, masyarakat,dan bangsa adalah syurga duniaku yang lebih luas.Ke manapun dan sampai bila-bila pun syurgaku selalu bersamaku"


Pahlawan Nasyid

"anggota Kumpulan Nasyid Raihan menyifatkan allahyarham Ustaz Mohd Asri Ibrahim yang juga vokalis Kumpulan Rabbani sebagai 'pahlawan nasyid' yang sukar dicari ganti"

Ahli keluarga arwah


Ketua kumpulan nasyid Rabbani, Mohamad Asri Ibrahim, 40, meninggal dunia di Hospital Pantai, Kuala Lumpur kira-kira jam 11 pagi tadi kerana sakit jantung.

Ustaz Asri merupakan idola saya dalam seni nasyid tanah air.Pemergian beliau benar-benar memeranjatkan saya kerana seminggu sebelum arwah meninggal saya sempat bersalaman dengan beliau selepas selesai latihan nasyid sebagai persiapan untuk Konset Di Antara Dunia di Stadium malawati,Selangor.Kelunakkan dan kemerduan suara beliau memang sangat hebat. Kepada keluarga arwah saya mendoakan agar tabah meneruskan kehidupan baru yang lebih mencabar dan kepada anggota kumpulan Rabbani semoga anda semua thabat dalam perjuangan dakwah melalui seni nasyid. buat akhirnya marilah kita sama-sama mendoakan semoga arwah Ustaz Asri di tempatkan bersama-sama orang-orang yang soleh dan senantiasa mendapat lindungan daripada Allah SWT...Ameen...

No comments:

Islamic Song