Tuesday, February 22, 2011

Kes Kehilangan yang menggemparkan UM

Gempar di dada-dada akhbar Malaysia tentang berita Kes kehilangan seorang calon PRK UM yakni calon yang mewakili Pro Mahasiswa Universiti Malaysia kelmarin. Dua laporan polis dibuat ekoran kehilangan seorang calon pro-Mahasiwa (pro-M) Universiti Malaya (UM) yang bertanding kerusi umum dalam pilihan raya kampus yang akan berlangsung berlangsung pada hari ini.

Kehilangan calon wanita tersebut – Masturah Abu Bakar – Dua laporan polis dibuat ekoran kehilangan seorang calon pro-Mahasiwa (pro-M) Universiti Malaya (UM) yang bertanding kerusi umum dalam pilihan raya kampus yang berlangsung hari ini. Laporan pertama oleh Nurhanis Wahidah Mohd Mansor, di balai polis Pantai. Dan laporan kedua dilaporkan oleh sahabat baik beliau, Rohayu Rosli setelah mendapat panggilan telefon berbentuk ugutan supaya tidak melaporkan kejadian ini kepada pihak polis.

Setelah hampir 30 jam kehilangan Masturah Abu Bakar, ibunya yang tinggal di Sungai Buloh telah mendapat panggilan telefon daripada

Masturah bahawa dia berada di Bangi. Dipercayai Masturah telah dihantar oleh sebuah kenderaan suspek ekoran maklumat yang diberikan oleh penduduk sekitar yang nampak Masturah diturunkan.

” Ketika kami menemui Masturah, dia masih dalam keadaan lemah dan masih belum bersedia memberikan sebarang maklumat berkaitan. Kami berasa kesal dan berduka cita dengan berita ini. semoga pihak yang bersalah akan ditemukan dimuka pengadilan” kata Mohd Syahid bin Zaini selaku President Gabungan Mahasiswa Bersatu Perak.

Ketika sidang media petang tadi , Masturah masih belum sedia untuk memberikan maklumat. Beliau lebih banyak diam semasa ditemu bual yang ditemani oleh ibu bapanya dan empat orang sepupunya untuk mengawasi keselamatan Masturah Abu Bakar.

“Saya harap kehilangannya tidak dimanipulasi oleh mana-mana pihak. Kehilangan anak saya ini, ada pihak yang bertanggungjawab melakukannya,” tambah Mariam.

“Sebagai keluarga saya memberi ruang dan tempoh untuk berehat. Nanti dalam tempoh yang baik, selepas pulih, kita mungkin akan dapat maklumat,” katanya lagi.

No comments:

Islamic Song